Museoalus Sigynin laajamittainen kunnostus on valmis
Suuri osa aluksen takilasta, kaarista, lankutuksesta ja kannen tukirakenteista on vaihdettu Ruissalon telakalla vuonna 2018 alkaneen kunnostuksen aikana. Kesällä 2020 kolmimastoparkki siirrettiin sen varsinaiselle paikalle Varvintorin edustalle Aurajoen rannalle, missä kunnostus jatkui. Viimeinen iso projekti valmistui toukokuussa 2021, jolloin Sigyn sai uudet lehtikuusimastot.
Turun kaupunki ja Åbo Akademin säätiö ovat toimineet tämän mittavan kunnostusprojektin päärahoittajina. Åbo Akademin säätiö on tukenut suurta peruskorjausta 310 000 eurolla. Lisäksi Åbo Akademin säätiö on myöntänyt Sigynille vuosittaisen toiminta-avustuksen sekä antanut avustusta ammattitaitoisen kirvesmiehen palkkaamiseen vuosiksi 2016–2018.
Puuparkki Sigyn rakennettiin vuonna 1887 Göteborgissa, ja se ostettiin Turkuun vuonna 1939. Se toimi vuosien ajan kauppa-aluksena maailman merillä ja on maailman viimeinen puuparkki, joka on seilannut valtameriliikenteessä.
Sigynin omistaa kaupungin ja Åbo Akademin säätiön perustama Museoalus Sigynin säätiö. Vuosina 1939–1994 Åbo Akademin säätiö omisti aluksen Åbo Akademin Merihistoriallisen museon (myöhemmin Merihistoriallinen instituutti) kautta. Sigyn on Suomen ensimmäinen museoalus.
Sigynin kunnostus jatkuu pienemmässä mittakaavassa syksyn 2021 aikana, jolloin muun muassa suunnitellaan museoalusta suojaava uusi talvikatos.